~Selamat Datang @_@


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Friday, August 19, 2011

KISAH BAJU BATIK

              Pada hari jumaat yang indah kaki ku melangkah dengan semangat untuk menghadiri kelas pada pagi itu. Dengan semangat yang berkobar2 untuk menuntut ilmu walau lenguh kaki ku melangkah dek kerana jarak rumah sewa ku dengan tempat aku berlajar agak jauh, mengambil masa dalam 10 minit (kalau jalan laju2), tambahan pula tahap kesibukan jalan raya pada tahap maksimum. Setelah aku melangkah masuk dalam pintu pagar tempat aku berlajar, aku terus menuju ke kelas, ketika kaki ku melangah pada anak tangga pertama aku melihat 2 orang pensyarah sedang  tunggu kat tangga untuk "spotcheck", terus terang aku cakap time tu aku relax je tak rasa apa2 pun sebabnya aku rasa aku sudah mengikut etika berpakaian dengan betol dan tepat.Click Me~ Hari jumaat semua pelajar diwajibkan memakai buju batik dan aku merasakan aku dah pakai baju batik. Setelah tiba giliran aku, salah seorang pensyarah tanya aku " awak rasa nie baju batik ke?" aku menjawab " baju batik la nie, saya beli kat kedai tuan kedai cakap nie baju batik". Bab kata perpatah malang tak berbau, pensyarah tersebut tidak menerima alasan yang ak berikan, malah asik duk tya benda sama je...untuk sekian kalinya kad matrik aku di rampas, sebelum nie aku cuba menurut segala peraturan kerana aku tak nak ada sebarang masalah disiplin.

                        Pada saat tu hanya Allah sahaja yang tahu ape perasaan aku, sedih, kecewa dan mcm2 lagi, Click Me~ . Aku kene berjumpa dengan pensyarah disiplin di student centre pada pukul 10 pg...Kaki aku melangkah ke kelas marketing dengan perasaan yang melayan2 macam layang2, apa yang pasti air mata aku mengalir...aku tak akan rasa sedih sekiranya aku betol2 buat salah, betol2 melanggar peraturan, tapi aku rasa aku tak salah dalam hal nie...aku beli baju tu semata2 untuk pakai pada hari jumaat aku tak tipu tuan kedai tu sendiri cakap yang baju tu baju batik. Aku rasa bertambah geram bila kawan yang kene spotcheck dengan pensyarah lain, tak kene tahan kad matrik sedangkan kami beli baju tu di kedai yang sama dan corak yang hampir sama cuma colour je yang berlainan ini bermakna baju aku tu baju batik laa.Click Me~. Mungkin rezeki aku nak kene rampas kad matrik aku cuba untuk terima kenyataan itu.

                     Apa yang pasti selepas kad matrik aku di rampas, aku dah tak boleh nak fokus dah pada pensyarah yang mengajar, aku hanya duk pikir pasal kad matrik aku jeeeeee....Click Me~. Akan tetapi aku tetap bersyukur kerana di kurniakan sahabat yang sentiasa memberi semangat kat aku, serious aku cakap tanpa sahabat aku mungkin aku akan menangis sepanjang kelas sampai la aku dapat balik kad matrik aku, tapi aku mempunyai sahabat yang pandai tenangkan hati aku, sekurang2nya kurang sedikit kegelisahan di hatiku ini..Setelah aku habis kelas pada pukul 10 pagi aku terus pergi ke student centre....emmmm rupanya2 ramai yang kene rampas kad matrik...dengan pelbagai kesalahan, di sebabkan terlalu ramai yang kene so aku tak dapat dengar dengan jelas apa yang pensyarah cakapkan, tapi apa yang aku pasti aku hnya di beri amaran bukan di denda lagi. Setelah aku menulis nama pada kertas nama aku di panggil dan diberikan kad matrik, aku tak sempat nak tnya kat pensyarah tu adakah baju aku tu betol2 bukan batik, sebabnya ramai sangat....tapi pelah  benda yang lepas jagan dikenang. Aku dah tak nak ingat peristiwa tu...biarlah berlalu...Click Me~

p/s : terima kasih kepada semua sahabat2 aku yang sentiasa menenangkan perasaan aku yang gelisah ketika itu...macam tu lah sahabat , susah  senang bersama .aku dah memaafkan pensyarah tu, aku doakan semoga dye sentiasa dilindungi oleh Allah s.w.t, dan semoga aku dan sahabat2 sentiasa mendapat keberkatan memperolehi ilmu. Click Me~






No comments:

Post a Comment

J0m H@Y@TI


Music